Tuesday, March 2, 2010

Dinner bersama FAMILY...yeay...

Salam n hi semua....berkobar-kobar sungguh nak masukkan entry kali...padahal bukannye apa sangat....just wanna share the pictures yang smpat di'snap' masa dinnner time cuti raya cina hari tu.Dinner ni memang fully sponsored by aku punye paklang....hehe....My uncle yang baik hati sponsor kitorg semua makan...yela...time cuti CNY, smua adik bradik my mum pulang ke kampung...memang time untuk bersama family la...ha..ingt x lg...entry yg sblm ni...dat my cousin pnye besday bash tu..ha....siang tu kitorg mkn2 jamuan besday tu..time mlm lak kitorg pg makan-makan sambil berjalan2 di tepi pandai...padahal xdela jln mna pun.benti kjap je tpi pantai...oopss..xhbs lg cite tu..
mula2 time siang tu..msa jamuan besday my cousin ni la...saja sembang-sembang dengan ayah my cousin a.k.a my pak ngah...cakap kat...'apa lagi pak ngah...malam ni jom pekena seafood la..'...then he told me...'betul ka...ha..jomla...pijah blanja kan...' aisey...tu yg lemah sikit..bukan xmau blanje tapi fulus tidak mencukupi lagi..uhuhuk...so diam n senyum2 je la...skali time ptg tu...nak balik umah...diorg duk sibuk kata..mlm ni kita p mkn kt kuala perlis la...dalam hati duk berkata-kata...mak ai...hbsla aku...duk pk dah...kna pnjam duit mak ni kalau aku yang kena belanja....haha..terukkan aku ni...tapi rezeki kami semua...its all on my paklang...dia yg belanja...so..jemputla cuci mata yer....



mula-mula gmbr i dulu yer...tgk..btpa bermaharajalelanya parut jerawat di ats muka ku itew...mcm mna la nk buang..isk..isk...sedey tol....yg sebelah aku tu ...my oldest cousin's yg perempuan...br tingkatan 3 or 4...xingt..
psstt..maleh nk rotate...sorry yer...




ni meja untuk orang besar...actually ad 3 meja kitorg conquer...1meja untuk budak2...2 meja tuk org2 dewasa...tapi kt meja ni...adik aku trmasuk lak kt meja org dewasa coz dia duduk dgn mak aku...ha...my dad xdpt join dinner ni coz ad meeting dgn ahli2 jkk kg...esoknye menteri besar nk turun kampung kitorg so...dia kenala bt preparation pa2 yg patut...ok..enough about dat...



ha..ni meja yg aku duduk...yg pkai spek tu maklang aku a.k.a isteri pak lang aku org yg bertanggungjawab sponsor dinner ini...hehe...



ha..ni meja untuk budak2...mcm2 hal depa ni....cot cet..cot cet....bising je...tp nk bt cmne..itula budak2...yg pkai bju kaler dark blue tu anak paklang aku...anak tunggal tu...n mmg paling pndai la stkat ni nk dibandingkan aku n spupu2 kitorg yg lain...dpt straight A's dlm SPM coz aku cuma dpt bpe A je dlm SPM =(...ha..tu duk lari2 muka dia..xmau aku amik gmbr dia la...haha...kena jgk akhirnya...siap letak dlm blog lagi...hihi...


lagi aksi sepupu2 kenit ku itew ...hehe..=)


antara hidangan malam tu..ikan masak stim n ikan masak 3 rasa...xsmpat nak snap smua...mmg kekenyangan tol lps makan tu...


Malam tu, lepas dah habis makan-makan...kitorg sja amik angin kt tepi pantai kuala perlis tu..family aku n family makngah aku..berhenti kjp je sbb cik jak n cik in (nama panggilan untuk pakcik2 aku dr kecik lg) trtinggal kt blakang..diorg mna la tau sngt selok belok kt kuala perlis tu...so..diorg trus balik umh tok aku a.k.a umh mak ngah aku...then...d end~

No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend