Monday, October 25, 2010

Cuakkk!!!

Salam


Baru tadi bos dan dua orang dari company yang saya keje ni turun padang melawat sekolah-sekolah di dalam Perlis. Saya? Nervous la jugak bila dapat tahu diorang akan turun padang.Apa yang saya takut dan berdebar sangat tu? Saya pun tak tau..hehe...Biasala..bila ada orang atasan datang nak tengok kita bekerja, i'm sure sape-sape yang dah bekerja mesti ada perasaan macam ni....




Bila diorang sampai je, 'sesi soal jawab' pun bermula.Haha...soal jawab la sangat tapi betul la...saya cuak and gabra semacam. Cara diorang tanya, actually yang banyak tanya, sorang je...banyak betul dia tanya. Tanya itu..tanya ini...bila tanya bab figure macam berapa orang dalam satu-satu kelas, saya pun bagila dalam lingkungan something2 kan...mana nak ingat exact figure, then dia kata, saya nak figure yang betul...hadoiii...abis aku...apa lagi...saya bagi je la figure yang dia nak tu...betul ke tak..belakang kira...janji confiden je memberi jawapan even jawapan tu tak betul...haha...*saya dah check..yeay...figure yang saya bagi tu betul...bolehla...kirenye takdela saya menipu bulat-bulat.




Bila dah habis sesi soal jawab tu, diorang pun nak pergi dua buah sekolah lagi. Phewww...lega...sebab time tengah bersoal jawab tuu..memang saya duk fikir je...bilala diorang nak pergi ni...hehe..kejam..tapi cuak beb..tak taula kenapa...


Bila diorang dah nak keluar, wajibla saya menghantar ke muka pintu kan...ala-ala macam menghantar tetamu la...yang minah tadi..oh lupa pulak nak bagitau, yang banyak tanya saya tadi tu seorang perempuan ye...nama dia memang saya tak tau...so panggil dia minah je la ye...harap-harap dia tak baca blog saya ni...

ok...yang minah ni menitikkan beberapa pesanan...dan salah satunya...berkenan performance review yang akan diadakan bulan 11 nanti which is next month...owh...tidakkk...next week dah bulan 11...bertambah cuak gueee...minah ni suruh get ready...prepare myself dengan everything yang useful...kawan-kawan tahu tak performance review tu ape....ala...mesti dah tahu kan....diorang nak tanya kita la..macam perkembangan kerja sekarang...seronok ke tak...ada kesulitan ke ape ke...boleh keje ke...inilah yang sering dihadapi oleh saper-saper yang kerja as kontrak...yang kerja tetap...saya tak pasti..tapi mestila ada jugakkan...orang atasan mesti nak tengok cara dan tahap kerja kita selama ini kan....


so utk bulan 11 nanti, ini adalah performance review yang kedua saya akan buat....wish me luck k ;)


ok...love u dear...my dear readers  (^_^) *hug 4 u










1 comment:

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend