Thursday, October 21, 2010

Tikus





Semalam, time saya nak tido, suddenly terdengar bunyi something tengah crawl...ok...kat umah memang ada tikus...tiap-tiap malam, boleh dengar diorang tengah 'bercakap', tengah bermain, berlari, adeh...sabar je la...



pic google saja ye



And tetiba, out of no where...ada la seekor tikus tu masuk dalam bilik saya.Nak ikutkan, takde lubang pun yang membolehkan tikus tu masuk, so sedikit pelik la....camne la dia boleh masuk.Siap crawling di sebalik baju-bajuku yang bersangkut di sana sini...opss...kantoi...saya bukak sikit pintu toilet sebab dalam toilet, lubang kat siling tak tutup pun,so dengan harapan dia dapat panjat la pergi balik ke tempat asal dia...which is kt atas siling tu.


Suddenly terdengar something tengah berenang dengan enaknya di dalam air....ohhhh...tidak...si tikus itu sedang bermain air di dalam kolam air la pulak...actually bekas untuk tadahan air.Time dah lewat, malas nak layan dia.So biarkan la dia dalam tu...erkk...macam kejam ke...huhu...oh..by the way...tikus boleh berenang dalam air untuk 3 hari..lepas tu, dia akan lemas N mati...ini yang saya jumpa kat satu web.tak taula betul ke x....sebab....japg saya gitau...



Esoknya bangun tido, tengok dia masih bercanda dengan enaknya di dalam kolam dia tu.Geram pun ade.Kesian...ermm..time tu memang xde pun perasaan tu...ok...saya kejam...huhu...



google lagi 'p


comel ja cik Ti ni berenang...



Then baru la terfikir tentang sesuatu.Kan ada kematian pasal air kencing tikus ni.Saya dah start berfikir panjang. Cik Ti tu dah semalaman dalam kolam tu, mestila dia dah membuang kan....saya pun da siap pesan kat tok saya, jangan sentuh air tu...pesan kat adik...takutla jugak kan...if tak betul pun...prevention is better than cure right...so baik kita elak sebelum berlaku apa-apa.*serius...takut bila tingat kat kes Arwah Din Beramboi tu*



Balik je keje, tanya tok macam mana dengan Cik Ti tu. Tok kata dia dah buang pun.Cik Ti dah meninggal.Cian dia.Tu la, saper suruh terjun dalam kolam air tu lagi.Saya tanya la tok saya, tok ada sentuh tak air dalam kolam tu...Tok kata tak sentuh...Tapi dalam hati risau jugak.Hmm...harap-harap takda pape la...


Ok...kesimpulannya, saya ni banyak fikir ke....fikir yang bukan-bukan...huhu....
















No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend