Followers

Makanan daripada Perlis

Assalamualaikum w.b.t.


Selamat pagi. Hari ini saya nak berkongsi dengan anda semua tentang makanan tradisional*ni saya tak pasti..rasenye la* dari negeri Perlis.


Sebenarnya saya pun baru discover tentang makanan ni pada awal tahun ni iaitu 2010. Punyala lama duduk kat Perlis ni, baru saya tahu. Tapi saya pasti, ramai rakyat negeri ni masih tak tahu tentang kuih ni.



Sedap?Memang sedap....sedap sangat-sangat. Kuih ni ada kuah dan kuahnya dibuat dari durian tapi memang bau durian yang kuat tu, memang takde.Tapi taktau, bergantung kepada orang yang membuatnya juga. Korang nak tahu kuah ape?




ha...nilah dia.....




yang putih macam bubur tu, kuah dia la...ekstrak durian...sedapppp....





yang ni pulak kuihnye....namanya adalah SERABAI..






serabai?hahaha...pelik je kan...tapi itulah dia...sedappp...nanti kalau saper-saper datang Perlis, cubalah..kalau tak jumpa, contact saya...hihi...







1 orang nak bagi idea: