Saturday, December 25, 2010

Pernah dengar tentang Yan?!

Assalamualaikum.



Lame sungguh tak update belog ini. Bukan saja-saja tak update atau takde cerita, tapi sebenarnya saya pergi bercutiiii...horrrayyyy....Family saya termasuk pakcik..makcik dan tok pergi bercuti. Kirenye macam family vacation la eh...MEMANG family vacation pun dan juga hari keluarga. Hehehe....Tapi tak jauh...dekat je...belah-belah utara ni je iaitu Yan, Kedah.


Anda pernah dengar tempat nama Yan? Bagi yang pernah, takpela..tapi yang tak pernah, mesti kepelikan kan...Biasala...nama-nama tempat dalam Malaysia ni, macam-macam ada...On the way masa nak pergi sana, ada jugak saya nampak ada tempat nama Batas Paip (pelik giler)...Kubang Rotan dan Kemboja*bukan negara kemboja okeh. Semuanya dalam negeri Kedah.



Yan ni salah satu tempat yang ada air terjun. Tiap-tiap hari mandi, sejuk yang amat.grrrr..dahla sekarang musim hujan. Bertambah-tambah sejuk. Bila dekat dengan waterfall, confirm la dekat bukit-bukit so saya tak expect ada coverage internet kat sana..kalau tak, boleh update kat sana.I've stay 3days and 2 nite....puas...asyik berendam je dalam air...siap pakai 'google' and selam kat tempat batu-batu. Cantik sangat dapat tengok ikan dalam air tu....*tapi tempat tu takdela dalam mana...hahaha...*




pic takdela...nantila mintak kat pakcik...malas nak bawak kamera hari tu...hahaha...oh...ada video tentang chalet ni...kalau korang berminat...tengokla...tapi gambar-gambar dalam tu dah lama sebab jalan dah cantik...dekorasi dan pokok-pokok pun dah lawa...(^_^)



Ini adalah gambar yang saya google dan copy dari SINI. Jenuh mencari laman web or blog chalet ni tapi tak jumpa pun.



Ha, ada video tentang chalet ni jugak. Nak tengok? Klik SINI
















Apa lagi...jom bercuti sementara cuti sekolah ni...ohhh...tidaaakkkk...next 2 weeks dah start sekolah...huhu...*apsal aku sedih macam budak-budak skola pulak...*dush







No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend