Followers

Tak boleh makan kobis! Bahaya!

Assalamualaikum.



Dulu saya sangat tidak suka makan sayur. Kalau makan kewteow goreng, sanggup kelas satu-satu sayur dan asingkan dari kewteow dan selepas itu barulah saya akan makan dengan riang dan gumbira. Tapi semakin menginjak usia, semakin saya fahami khasiat dari sayur-sayuran. Jadi saya pun dah mula makan sayur dan ulam. Ye..satu peningkatan yang baik...sebab sebelum ni, memang tak lalu langsung makan ulam-ulaman ini.


Okeh, kita fokus pada sayurla. Sayur yang paling saya suka makan adalah kobis dan brokoli.Tambah-tambah bila masak rebus kan...jadi kobis tu akan jadi lembut.Memang sedap dikunyah....Tappiiii....saya baru tahu, KOBIS ni memang sangat amat tidak bagus untuk kesihatan. Bukan sahaja untuk perempuan, malahan untuk lelaki.


Sebab apa?



Sebab KOBIS akan merangsang pengeluaran keputihan yang biasanya dihidapi oleh kaum perempuan. Biasanya cecair keputihan akan keluar pada vagina perempuan sebelum atau selepas haid.Tapi tak semua kaum perempuan akan alaminya cuma kebanyakan dari mereka saja yang mengalaminya. Jadi beruntung lah pada mereka yang tak mengalami tu.Tapi, bukan sahaja kaum perempuan yang mengalaminya, malah kaum lelaki pun turut sama akan mengalaminya...disebabkan makan KOBIS ni...saya tak pandai malas nak cerita dan taip panjang-panjang, jadi terjah je kat blog ni...


Bahaya makan kobis 1
Bahaya makan kobis
Sayuran yang patut dihindari


Erkk...tetiba teringat sesuatu....saya pernah terbaca tentang kobis ni memang tak elok untuk dimakan.Pernah bagitau kat mak pun tapi biasala kita manusia, bila dah lama-lama, tak amalkan...memang lupa la...hahaha...

ok...da~









1 orang nak bagi idea: