Tuesday, February 22, 2011

Poligami menyebabkan kanser serviks?

Assalamualaikum.



Apa khabar anda semua? Harap-harap sihat. Semalam saya berjumpa kawan lama. Bermacam topik yang kami sembang dan bincangkan. Ini termasuklah kes pengkid dan pondan. Haihh, tak taula nak kata macam mana. Tiba-tiba, kawan saya ni bangkitkan satu pernyataan, "Eh, poligami boleh sebabkan kanser serviks tau!".


Saya pun tanya la, "Mana u tau ni?".



"I baca dalam paper last week", gitula katanya.


Amik dari pakcik Google


Then saya google jap artikel tu, ni LINK nye.... scary...


So, bila difikirkan secara logik, memang ada benarnya. Ia membuatkan saya berfikir, bagi lelaki, its a pleasure to marry more than one but for women, it is a misery...kecuali yang betul-betul redha suami diorang berkahwin lebih dari satu tu. Menakutkan betul, sebelah kanan, sayang suami dan tak nak share dengan orang lain, sebelah kiri pulak, tak nak suami buat dosa dan maksiat dengan perempuan lain, itu yang dibolehkan lelaki berkahwin lebih dari satu dan of course, lelaki tu kenala mampu....semalam saya baca kosmo...terkejut saya dengan satu artikel ni, seorang lelaki di New Delhi, India mempunyai 39 orang isteri! Pheww....gilerr arrr...tadi cari kat Kosmo Online tapi tak jumpa pulak.




Nanti saya scan and upload kat sini...


Apa pendapat anda?


Sekian, terima kasih kerana membaca.

















6 comments:

  1. Hmmmmmm.. What to say ye.. Kalau ikut yang dibelajar, risk factor dia salah satunye multiple sexual partner.. Tapi macam mana nak kata ek.. Bila sentuh soal sains dengan agama, apa yang boleh cakap, agama kita takkan benarkan sesuatu itu kalau DIA tahu ianya tak baik untuk kita.. Saya tak berapa reti nak susun dalam ayat, but basically that's what i meant laa.. Hee.. :)

    ReplyDelete
  2. Farhana: saya fhm maksud awk...hehe..

    ReplyDelete
  3. dah baca pasal kawin byk tu..
    sanggup ye isteri2 org tu..

    ReplyDelete
  4. tu la psal...ish...tak jeles ke kan...;p

    ReplyDelete

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend