Sunday, September 4, 2011

...




Hari ni (sabtu) sepatutnya saya telah mendaftar masuk untuk sesi pengajian sarjana saya di USM. Entahla, disebabkan beberapa masalah dalaman yang saya sendiri tak dapat explain, saya tak pergi pun. Jauh di sudut hati, agak sedih jugak. Tapi hati saya.,,susah untuk memberi kata putus.


Dah lama saya terima surat tawaran itu. Dan agak lama jugak saya berfikir, solat istikharah dan minta petunjuk. Mungkin disebabkan kekhilafan diri sendiri, saya pun tak dapat mentafsir apa-apa. Jadi saya mengikut gerak hati saja. Entahla, jauh di sudut hati, terasa berat sekali untuk sambung master ni. Mak dengan abah saya memang suruh sambung belajar tapi diri ini terasa tidak bersedia lagi untuk kembali berada di alam belajar. Tambah-tambah saya dapat bukan apa yang saya inginkan. Lagila tak best...


Entahla...kata hati..kata akal...sepatutnya kena ikut akal tapi kadang-kadang, kata dari hati la yang paling utama kerana ia merupakan gerak hati kita. Dan selalunya, kata hati saya memang betul. Saya takut tak dapat bawak dalam pengajian master ini. Entah, Masa..itu yang saya perlukan. Harap-harap adela nanti...















1 comment:

  1. insyaallah didoakan semoga fizah meneruskan master dgn kuat smgt ye

    ReplyDelete

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend