Followers

Wednesday, September 7, 2011

L aTahzan..

Manusia dapat melihat apa yang mereka nampak tetapi mereka tidak dapat merasai apa yang seseorang itu rasa. Bila mata hanya melihat dan tidak mampu untuk mentafsir apa yang dirasai, mulut mula berkata-kata sesuatu yang tidak patut diperkatakan. Walaupun ia hanya nampak dan didengari sebagai kata-kata semangat tetapi hanya yang merasai dapat merasakan betapa pedihnya kata-kata yang mereka perkatakan itu walaupun sepatah dua kata. Perit hanya Allah yang Maha Mengetahui.



Alangkah baiknya mereka tidak bertanyakan tentang hal yang menyakitkan hati itu. Biarlah hati masing-masing mentafsir sendiri apa mereka fikirkan.


.................................................................................................




Jangan bersedih...jangan bersedih...


Appreciation: Google


................................................................................................

Mudahnya hati itu berubah. Tiada apa yang tinggal. Hanya luahan yang dapat didengari oleh hati itu sendiri. Mereka tidak hiraukan apa kau rasa. Biarlah....biarlah apa yang terjadi asalkan diri mu lebih terjaga. Sedih...hati memang sedih.. Jiwa..jiwa memang kacau...Fikiran entah melayang ke mana. Tetapi kesakitan yang kau rasakan itu adalah ujian dari Allah S.W.T. Segala keperitan, segala kepedihan, itu adalah penghapus dosa. Allah mengetahui apa yang terbaik untuk dirimu. Jangan kau pertikaikan tentang itu. Tetapkan iman dalam hati, yakin janji Allah pasti datang. InsyaAllah. Jangan biarkan dirimu hanyut oleh arus duniawi yang bisa memakan diri sendiri. Sangat menyedihkan...sangat sengsara..sangat derita. Pulihlah wahai hati. Dengarlah bicara puitis yang kau baca ini~




Appreciation: Google











3 comments:

  1. Kita memang berusaha untuk tidak bersedih.
    Segala sesuatu telah Allah tentukan.Manusia hanya bisa berusaha dan berdoa

    ReplyDelete
  2. Kita memang berusaha untuk tidak bersedih.
    Segala sesuatu telah Allah tentukan.Manusia hanya bisa berusaha dan berdoa

    ReplyDelete
  3. semoga fizah dikuatkan smgt walau pe jua dugaan yg dilalui.amin

    ReplyDelete