Tuesday, October 18, 2011

Review : Half Moon's Restaurant

Assalamualaikum w.b.t.

Entry yang dah lama tertangguh kan. Agak lama jugak saya tak log in blog ini dan update any entry. Entahla...mood untuk menulis blog memang dah berkurang sejak kebelakangan ini. But dont worry, mood untuk blogwalking masih ada, itu je favourite things i love to do ;p.Tapi disebabkan saya dah berjanji nak review(review la sangat kan ;p) tapi ini based on my experience dan review saya ni pun tak dela macam pengulas pakar makanan ye...saja suka-suka nak komen tempat yang pernah saya makan je. Harap maklum.





The Menu

Lupa nak bagitau, tapi mungkin ada yang dah tahu kot. Half Moon ni restoran yang menyediakan makanan daripada Timur Tengah seperti nasi Arab dan kebab. Ada lagi makanan yang lain tapi saya tak ingat term makanan tu. Selain ayam, ada daging kambing jugak. Tapi saya tak makan pun daging kambing tu so no komen la.





Office mates saya tengah membuat pilihan...makanan ape yang nak dimakan...

 *
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Dan makanan pun sampai...



My dish =)



  Ada sambal jugak. Tapi tak sama dengan sambal belacan kita la. Yang ni just untuk tambah bagi pedas je tapi takdela pedas sangat..masam-masam jugak..based tomato kan..




My drink : Mango Juice
Sangat-sangat sedap! Memang rasa pure mango plus rasa macam yogurt sikit2. Saya rasa dia tambah yogurt atau susu sikit. Tapi memang sedap la..harga pun affordable. RM 5...Pergh...teringat lagi kesedapan air ni...





My colleagues's drink: Orange+Mango juice

Yang ni pun sedap jugak. Bolehla kalau next time saya ke sini lagi, akan di order air ni. Combination manis dan masam tu sangat match =)




  
Sup kosong

Disebabkan makanan timur tengah ni tak berkuah, kami request sup kosong. Bolehla nak bagi basah sikit nasi arab tu. Sup ni ada rasa sup daging or kambing...lupa da...tapi memang bukan sup kosong semata-mata macam yang kita beli nasi ayam tu.




My Colleague's dish : Serius tak ingat ape nama dia..tapi ni ayam yang sama dengan saya jugak.





 Ni pun colleague saya punya makanan, ala-ala macam kebab la tapi tah...saya pun tak pasti sedap ke tak...



Kesimpulannya...


Licin....dan ada yang tapau jugak...



 Ni la ayam yang saya makan tadi...macam ayam golek je kan..ke ayam golek eh...erkk..hahaa



Tiba-tiba time nak balik tu, ofismate saya ade minum minuman ni (tengok bawah)...diorang offer suruh rasa tapi tak nak la saya...macam pelik je..





Ala-ala minuman Barbican tu jugak kot..the rest, no komen...




Makanan dari Arab ni, kalau pandai pilih, memang sedap and the portion was big! Cukup untuk dua orang makan. Portion tu refer kepada nasi..memang tersangat banyak..ye la, orang-orang Arab memang makan banyak. Sadly, ayam yang sedap tu sikit je. Cukup untuk sorang je makan.And nasi memang tak berkuah, kering je. Saya ni pulak, memang tak boleh makan nasi tak berkuah ni. Apa-apa pun, saya memang reccomended to those yang minat middle east dish. Really worth to try cuma..memang kena pandai pilih sebab kalau tersalah pilih, memang tak lalu makan sebab ada ofis mate saya, saja-saja je dia try nak order satu dish ni, sekali memang dia tak lalu. Makan bahagian ayam and nasi SIKIT je. Ha, kan dah jadi pembaziran di situ. Sebab, harga nasi kat sini, kalau tak silap saya starting from RM10. Jadi, pilih betul-betul ye.


Oh, lupa pulak nak cakap, restoran ni di Seri Kembangan, berdekatan South City Plaza and memang bangunan dia tepi highway Sg Besi tu.

Ok, sekian review saya tentang makanan Arab...stay tune for more review..ahaks...macam iklan pulak...


Wassalam.








No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend