Wednesday, December 14, 2011

Kalau dah nekad...insyaAllah dapat!

Assalamualaikum w.b.t.

Tengah godeh-godeh gambar dari handphone saya then saya jumpa gambar ni. Memang teruja nak berkongsi kat sini. First time i read about this drink, dari satu blog. Lalu, saya sangat-sangat menyimpan keinginan untuk merasa ice blended or milkshake (i really dont know how to categorize this drink but it so yummy ;p). Tapi waktu tu, tak silap saya awal tahun 2011 so saya tak dela menaruh harapan sangat nak merasa.


Kemudian, baru-baru ni, family saya buat gathering kat sana with all my uncles and aunts with my cousins. Bagai pucuk dicita, hasrat memang datang lagi la. So saya dah bercita-cita untuk cari dessert ni walau apa yang berlaku. Tapi time tu, saya memang tak ingat apa nama air ni and also nama kedai tu. Ingat-ingat lupa. Then masa tengah naik ke Cameron Highland tu, nampak satu kedai/ factory nama coklat ni. Gulppp...sabarkan hati...ingat nanti time balik nak singgah kat situ.


Kemudian, satu malam tu, saya ikut makngah and pakngah dating (ye..saya memang kacau daun ;p). Sebenarnya diorang keluar pergi ke pasar malam kat area Brinchang. Pasar malam ni memang famous so sesiapa yang dah pernah pergi ke sana, pasti tahu pasar malam yang saya maksudkan. Taraaa...saya jumpa ni...





ha ni close-up



Hati dah meronta-ronta nak pergi tapi sabarkan je hati ni dulu. Nanti-nanti la...tu dah lewat malam kan...esok ada lagi..


And the next day..kitorang beramai-ramai pergi sekali lagi...this time includes my parents, aunts and uncles. Saya dah tak senang duduk...yang tak bestnya, kitorang dapat parking agak jauh jugak. Saya suarakan rasa teringin nak makan tu kat adik saya. Dia tanya, best sangat ke? Apa lagi, kenala cuba kan...


Masa tengah berjalan kat pasar tu, dalam hati berfikir, nak pergi ke tak..nak beli ke tak...fikir punya fikir...bukannya selalu saya dapat datang ke CH ni...alang-alang...baik pergi je...Dah habis beli barang-barang, saya cakap kat mak saya, saya nak pergi beli something jap..Apa lagi, berlari-lari anak aku di tengah-tengah manusia dan kereta...oh...disebabkan sekarang adalah musim cuti sekolah maka kereta Terrrrsangatla banyak. Bau asap bercampur bau minyak..lepas tu bau macam benda nak terbakar la..macam-macam...ok..saya masih bersemangat...dan akhirnya saya sampai ke kedai Strawberry Moment Desert Cafe tu...


Belek punya belek menu book tu...orderla yang ini...




Masa tengah tunggu order untuk siap, saya belek-belek la lagi menu yang ada atas meja lak...highlight desert and drinks...sekali terperasan yang saya pernah baca kat satu blog ni...ape lagi...terus tukar order..





Chocolate Avant




Memang lain dari yang lain. Walaupun ice tu dia blend, tapi memang tak terasa. Lembut je rasa...macam sutera...erk...tah..sush nak describe..tak macam ice blended yang lainla...Kat bottom tu ade coklat-coklat yang memang super yummy...well...what can you say..i'm chocolate and dessert lover. Kiranya, walaupun mahal..ya..memang agak mahal..tak silap dalam RM13.90 or 14..tak ingat sangat...tapi berbaloi baloi wa cakap lu..hehe..


InsyaAllah, ada rezeki untuk saya sampai ke CH ni lagi..Next time...nak try yang ni pulak...


Ok..sesiapa yang nak tahu lebih lanjut...klik kat bawah ni..saya dah letak link ;)


BTw...adik saya siap cakap...nekad sungguh saya...betul-betul nak..kenala cari sampai dapat kan...

Pictures all by Google.


TQ for reading (^_^)




3 comments:

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend