Tuesday, February 28, 2012

Ekspo Buku Islam 2 Putrajaya

Asssalamualaikum w.b.t.




Tarikh : 24 Feb 2012 hingga 4 Mac 2012
Masa: 10 pagi hingga 9 malam
Tempat: Dewan Cempaka Sari, Presint 3 (berhadapan Masjid Besi)



Hujung minggu lepas, saya telah mengunjungi ekspo ini setelah diajak oleh seorang sahabat. Alhamdulillah, ada juga sahabat yang nak pergi ekspo buku ni. So, setelah, berSMS, whatsapp dan ber'calling', akhirnya berjumpa la kami di Putrajaya Sentral, saya pick-up dia di situ dan kami terus pergi makan iaitu brunch kerana masing masing tak breakfast lagi dan jam sudah menghampiri 12... tengahari. Oh, kami makan kat Umai Cafe, dekat area Masjid Besi jugak. Highly recommended. Layanan dari pekerja is ok but the bos is great.

Lepas dah habis makan, kami pun serang ekspo buku ini...dan...dan..dan...saya sangat sangat rambang mata. Hehehe. Rasa macam nak beli buku itu...buku ini...majalah itu...majalah ini...but..sadly..budget enggak ada...jadi beli 2 buah buku dan satu majalah je.

Dan saya sangat berpuas hati dengan belian saya kali ini which is both of the books. InsyaAllah, moga diberi sesuatu yang besar untuk saya fahamkan selepas ni. Anyways, it worth to buy the books.


Mahu tengok buku apa yang saya beli?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Inilah ia....





Majalah ujang tu saya beli sebab terpengaruh dengan sahabat saya tu la (you know who you are). Dia beli sebab nak paperbag Ujang/ Apo. Saya pulak, bila tengok paper bag yang tergantung gantung tu, haih...cantikla pulak, beli je la. Takpe, majalah tu boleh bagi kat adik saya. Ingat nak hadiah la konon. tiba tiba teringat yang adik saya nak exam PMR tahun ni so...serba salah lak nak bagi hiburan majalah ni. So, kakak dia rasmi dulu la kot. Hahaha. BTW, dia peminat ujang dan apo. Saya selalu baca majalah majalah dia.



1 Novel
1 Buku motivasi
1 Majalah




dan


Ini paperbag yang dimaksudkan.



oh by the way, if nampak ada drawing girl pakai tudung, itu adalah tandatangan seorang kartunis ujang but i'm not sure who he is...haha...amik je la tandatangan diorang. Bukti saya jumpa kartunis mereka kat sini :p.

Sekarang, saya tengah cuba menghabiskan novel Versus tu. Ayat-ayat di dalam novel tersebut sangat memberi kesan di hati ni. Ya Allah, rasa diri ini sudah bagus kerana sudah bertudung, tak pakai baju tangan pendek, tak keluar dengan lelaki dah TAPI terlupa, masih BANYAK lagi benda yang perlu diubah. Masih banyak benda yang perlu dilakukan untuk berubah menjadi baik. Thank you to you my friend, sebab rekomen kat saya buku ni. Baru saya tahu tentang tengok wayang tu. Sebelum ni memang tak perasan langsung kesan daripada tu.Huhuhu...Rasa khilaf sangat diri ini. T___________T. So, untuk sesiapa yang nak beli novel atau tercari cari novel apa yang nak dibeli, saya cadangkan novel VERSUS karya HLOVATE. *Thumbs up :)

Apa apa pun, masih ada waktu lagi untuk pergi ke ekspo ni. Sampai Ahad ni. Masih berfikir fikir samada mahu pergi lagi atau tidak...hehe...


Ok, thats all for now.

Wassalam.


Thank you for reading (^_^)


* Thanks girl for treat me a bunch of lunch :p
Next time belanja lagi.hehe


6 comments:

  1. akak tunggu pesta buku antrabangsa jek utk borong buku.

    ReplyDelete
  2. Pinjammm bolehhh> Kita exchange nak hehehehe

    ReplyDelete
  3. Anne Raini: wah..tu pun best jgk...tp lmbt lg kan..bln 4..kan

    Sarah: Hehe...boleh2...jom :)

    ReplyDelete
  4. wah nice. alo klu g leh borong novel.hihi

    ReplyDelete
  5. S.K: Best..pergila awk :)

    S.R: silala...ada diskau 10% tau...jadila dari xde lgsg kan..hehe

    ReplyDelete

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend