Tuesday, January 22, 2013

Tips dan Perkongsian : Doa untuk Jodoh

Assalamualaikum w.b.t.


Hari Isnin yang  blues bakal melabuhkan tirainya. Kenapa Monday blues eh? Saya yang tak kerja ni pun turut terkesan sama. Eh..eh..terkesan apa tu..tettt...rahsia la ;p


Baiklah, entry kali ini saya nak berkongsi tips untuk mendapatkan jodoh. eh..macam la tuan belog ni dah bertemu jodoh. Hehe...sila doakan untuk saya juga ye ;)


Kita semua tahu, pertemuan, jodoh, ajal dan maut semuanya ketentuan dari Allah S.W.T. Tetapi, kita sebagai hambaNya perlulah berusaha untuk mendapatkan jodoh masing-masing melalui saluran yang betul. I hope you guys know what i mean. Ok, bagi yang belum bertemu bakal pasangan lagi, eloklah diamalkan doa ini. Saya ada jumpa kat satu blog tu. Sebenarnya tengah google something else, tiba-tiba ternampak entry berkenaan jodoh ni. Rasa macam magnet pulak nak membacanya. Hehe. Tapi lupa blog siapa tah. Sorry yer kalau tuan belog dia ternampak doa dan frame yang sama dengan entry awak tu. Credited to her.

Inilah doanya,




Dan bagi sesiapa yang baru saja lepas putus cinta atau ingin melupakan seseorang, cuba lah baca doa ini.




Sesungguhnya kita perlu berusaha, Allah lah yang menentukannya. Jika satu-satu keputusan telah dibuat setelah beristikharah, maka selebihnya serahkan pada Allah S.W.T. kerana Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya.





Sekian.


ps: yang dah ada pakwe/makwe/tunang pun kenalah jugak buat solat istikharah, kadang-kadang bila rasa cinta dan sayang mengaburi mata, yang betul di mata agama dan Allah sudah tidak kelihatan. Beware!

Ada kes, sahabat saya sendiri, dah bertunang, last-last putus tunang. Salah satu puncanya, beliau tak sempat buat istikharah sebelum bertunang tu. Tapi, alhamdulillah, Allah bukakan hati beliau untuk beristikharah sewaktu beliau sudah pun bergelar tunangan orang dan apabila mendapat petunjuk. Terus beliau putuskan pertunangan. Rupa-rupanya bekas tunangan beliau itu memang ada yang tak kena. More like cheating.

Jadi, apa-apa pun, berdoalah kepada Allah. InsyaAllah Dia akan perkenankan.


2 comments:

  1. dulu before kawen selalu tertanye2 sape jodoh kite..walaupun suami kite xseperfect mana tp kite bersyukur die jodoh kite..

    mintak simpang dpt lelaki yg hamsap..itu yg semua org paling takut...

    semoga bertemu jodoh yg terbaik okayh yang!!!!...amin3

    ReplyDelete
  2. nadia doakan fizah bertemu jodoh yang palingggggggggggggggggg ohsem ok, aminn :)

    ReplyDelete

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend