Wednesday, July 24, 2013

External Hard Disk

Assalamualaikum w.b.t.


Dah masuk 15 Ramadan kan. Kejap je masa berjalan.Dah separuh dari bulan ramadan kita lalui. Manfaatkan lebihan ramadan ini dengan perkara-perkara yang berfaedah ^_^


Sebenarnya tak tau nak cerita apa sebab bila tengok gambar, banyaknya gambar makanan. Pastu perasan ada gambar external hard disk yang saya tangkap.


Hari tu, dah lama sebenarnya tapi masih dalam tahun ni..hehe...saya ada beli external hard disk. Nak beli sebab external yang ada *waktu tu, storage dia dah nak penuh. And kadang-kadang ada problem tak boleh nak detect. Saya beli masa pc fair (kekonon la) kat UUM. Biasala, student baru masuk, banyak la vendor and kedai2 kat luar masuk UUM jual barang.


Survey-survey jugak, brand apa yang bagus. Sebelum ni memang tak tau. Dah survey, ok barsiu tahu sikit-sikit. Ada brand Seagate, WD (Western Digital) dan banyak lagi. Tanya-tanya orang yang jual tu, brand mana paling bagus in terms of customer banyak beli and tak banyak complain, budak sorang ni suggest Seagate and Transcend. Seagate lagi murah sikit dari Transcend. But sadly, time tu cuma ada 1Tera External Seagate. Harga memang tak jauh beza sangat dengan yang 500GB tapi apakan daya, budget saya pada masa itu hanya cukup untuk 500 GB so beli je yang ada kat situ which is Transcend. Sangat puas hati sebab fizikal dia nampak sangat firm disebabkan tuan dia sangat kasar. Hehe. External yang sebelum ni dah pernah jatuh, tu dia buat hal. And nak dijadikan cerita, external hardisk yang lama terjatuh lagi sekali tak lama lepas saya beli external baru ni. Lepas tu memang dah tak boleh detect. Huwaaa...sedey2. Banyak berjasa kot external tu but its good in different perspective. Hmm..


So..my new external hard disk




Since pc fair, dapat la dua gifts. Beats yang tipu-tipu tu and cover untuk external hard disk. Banyak barang boleh pilih tapi saya pilih earphone dan cover. Sebab dua benda ni memang perlu. Alih-alih, earphone tu...sound  dia sangat tak best. Nasib baik boleh tukar. And now earphone tu dapat kat adik saya manakala cover tu tak pakai pun untuk new external. Pakai kat external lama ja walaupun dah tak boleh guna.




Sebelah kanan: External , sebelah kiri: Covernya



Ini cover yang sebenar. Rm 8 ja. hehe.


Ok. tu je.

Selamat berbuka..advanced punya wish ni.





No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend