Saturday, October 26, 2013

Bajet 2014

Assalamualaikum w.b.t.


Saya pasti ramai yang tengok Bajet 2014 siang tadi. So apa komen anda? Bila saya buka saja facebook, banyaknya news feed tentang hal ini. Jadi saya tak naklah komen apa-apa dalam entry ni. Biar saja mereka mengomen. Padahal memang tak tengok pun pembetangan bajet td ;p. Tapi saya ada dengar. Ada jugak part best. Ehh..tadi kata tak nak komen. Okla..nak komen jugak sikit.

Part pemberian pinjaman untuk graduan untuk buat bisnes. Menarik yang tu. Sebabnya, sekarang dah ramai orang berlumba-lumba compete untuk mencari pekerjaan. Saya salah seorangnya. Berniaga ni pulak, bukan senang nak buat dan bukan senang nak berjaya. Permulaannya, kita perlu modal dan bergantung kepada bidang apa yang nak berniaga. Memang duit sangat memainkan peranannya. Best nya kalau dapat jadi bos kan. But for me, nak timba pengalaman dulu la. Baru boleh develop business sendiri. But who knows later. Allah is All Knowing. Wallahualam.

Harap semua berpuas hati la dengan pembentangan bajet tadi. Tak payahla nak buat suara-suara sumbang. Terima bukan bermakna kita rela, diam tak semestinya kalah. Eh..tak may cakap lebih-lebih. Satgi orang mis-interpret. Huhu.. Ni takda kaitan dengan politik ye.

Nite everyone.

No comments:

Post a Comment

ABC Salji

Assalamualaikum w.b.t. Last weekend