Followers

Perkongsian: Bacaan ketika solat

Assalamualaikum w.b.t.

Persoalan tentang ini sudah lama saya terfikir. Tapi asyik lupa, ingat, lupa, ingat.... macam tu la. Kemudian, saya ternampak kawan saya shared satu video kat facebook. Alhamdulillah, dah faham. Jadi,sesiapa yang ada persoalan seperti saya iaitu perlu atau tidak untuk membaca kuat ayat al-quran ketika dalam solat, bolehla dengar video ni. Sebab, kadang-kadang saya perasan jugak ada yang solat tapi diam je, tup-tup dah rukuk., tup tup dah sujud.


video


Apa yang saya faham berdasarkan video ini, kita perlu membaca ayat al-quran spaya jelas dipendengaran kita sahaja. Tak perlu kuat-kuat. Gerakkan bibir dan lidah pun sudah mencukupi, Jika ada kekhilafan, mohon ditegur. Wallahualam.




2 orang nak bagi idea:

  1. Alaaaa xleh tgk video..nnt blk umah kite tgk video nie nak fahami betul2..tq for sharing..;)

    ReplyDelete