Followers

Sagu Gula Melaka yang sedap



Masa cuti-cuti hari raya hari tu, terrrrajin pulak nak buat dessert yang menjadi favourite saya ni. Sebelum ni selalu beli atau makan yang orang dah buat. Kali ni bertekad nak makan puas-puas dan masak sendiri sebab lagi puas hati dari segi aspek kebersihan dan kuantiti. Cewahhh..:p


So...terhasillah....






Sedap wehhhh.....





Makan sejuk-sejuk...haihh...ni kena balik buat pulak nanti. Teringin nya lahai... ha..nampak tangan tu..ada yang tak sabar merasa :p




Resipi mudah sangat-sangat.

Bahan-bahan yang diperlukan:
1. Sagu
2. Pewarna merah (rose flavour)
3. Gula merah + gula putih
4. Susu cair
5. Air untuk masak sagu dan gula merah tu.

Ha...tu je... mudah kan...rajin dengan tak je. Hehe.. Moga sentiasa diberi semangat rajin. Lol ;p

0 orang nak bagi idea:

Post a Comment