Followers

Kisah MH 370

Assalamualaikum w.b.t.


Semalam PM dah buat annoucement tentang pengakhiran MH370. Entahla. Tak tahu nak ulas apa. Kenapa dikatakan berakhir? Lost signal at center of the Indian Ocean?


Hmm..actually my imagination is beyond that. Pelbagai kemungkinan saya terfikir. Tapi entahla. No word can describe this situation. Agak gloomy jugak bila dengar tentang pengumuman news tersebut semalam. Nak tidur pun, saya masih lagi terfikir keadaan penumpang pesawat tersebut. Rewind balik kat kotak fikiran babak-babak dalam filem yang pernah saya tonton sebelum ni.


Hari ini, saya tengok balik video announcement semalam. Sedih...Lepas tu tengok video ada Chinese's aunty ni, menangis dia, lepas tu ucap banyak-banyak terima kasih kepada semua yang mendoakan semua yang terlibat dalam MH370 tu. :'(



Takziah saya ucapkan pada keluarga mangsa MH370. Kita tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku. Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Berdoalah. Semoga ada keajaiban yang berlaku. Anything can happen. Seandainya mereka telah tiada, moga tempat yang baik menanti mereka di sana. Mereka sungguh beruntung kerana satu dunia mendoakan mereka. Bayangkan doa berjuta-juta penduduk di dunia ini. Dan seandainya mereka masih hidup, moga mereka berada di dalam lindungan rahmat Allah S.W.T. Amin.


Apa-apa pun yang berlaku, pasti ada hikmahnya.(-___-) :'(



0 orang nak bagi idea:

Post a Comment